Mondhatnám azt, hogy IGEN, PERSZE, MIÉRT NE!
Azért megjegyezném, belőlem sem lett operaénekes. Lehet nem is nagyon készültem rá?!
Ahogy írtam már, komoly elhatározás, befogadó készség, hit (hit abban, h az oktató nem csak a pénzért csinálja), türelem, idő, pénz, paripa ahogy a mondás is tartja.
Vannak akik úgy fogalmaznak, hogy a jogsi nem jár állampolgársági alapon, mint a személyi. Van benne igazság. Sok álmatlan éjszak, sok sírás, sok rajta gondolkodás, sok áldozatvállalás kell, hogy meglegyen.
De az még igazából, nem is minden, hogy megszereztem a plasztik kártyát. Mert akár, szerencséje is lehet az embernek. Bár szoktam mondani, a szerencséseknek a CASINO-ba kell járni, s ott kísérteni, esetleg kamatoztatni a szerencsét, s nem a közúton!
Ha többeket sikerült elijesztenem, akkor már csak az maradt itt, akinek tényleg komoly az elhatározása.
Ahhoz, hogy elsőre sikerülhessen a forgalmi vizsga, rendszerint nem elegendő az előírt kötelező minimális óraszám, a 29! Igen a 29, mert a 30.-ban akár lehet a forgalmi vizsga! De ha hozzávesszük az előírt km futást, akkor már nehezebben jöhet össze a minimális órákból.
Számoljunk csak, 50 perces egy oktatási óra, a kötelező órák alatt letudjuk a kötelező távot, tanóránkén min. 20 km-t kell autóznunk. Ami …km/ó-ás sebességet, végig az 50 percben. Már csak fizikálisan sem megvalósítható.
Nem is beszélve arról, hogy az első alkalmakkor, mikor az elindulást kell gyakorolni, nem fog gyűlni a km. Vagy épp, amikor a tolatás kerül elő (ha tudna, visszafelé forogna a km számláló. Nem is beszélve, mikor meg a parkolások lesznek gyakorolva.
Ezen teljesen objektív okokat figyelembe véve, a kötelezőnél valamivel több órára van szükség. S ha számba vesszük az egyéni képességeket?!
AVEZETÉSOKTATÓ egyik kedvenc mondása, aki beiratkozik egy tánctanfolyamra, azokból mindből Fred Astaire, vagy a fiatalok ismeretéhez igazodva Andrei Mangra lesz? Így kell gondolkodni…
Természetesen AVEZETÉSOKTATÓ azon van, már hosszú ideje, ha nem is az előbbi személyek szintjén, de szép köröket tudjanak futni parkett helyett aszfalton.
AVEZETÉSOKTATÓ csak tájékoztatás jelleggel teszi közzé a vizsgaútvonalakat, merthogy a módszerének nem az a célja, hogy ezeket az útvonalakat betéve tudják a tanulói. Persze természetesen, a tanórák alatt sokszor érintik a vizsgaútvonalakon szereplő érdekesebb, bonyolultabb, akár esetleg veszélyesebb helyeket.
A cél inkább az, ha bárhova vetődik is a friss jogsival, tudjon biztonságosan közlekedni.
Sikerülni fog?
Ha az autó biztonságos kezelésén túl, alkalmazni és betartani is tudja a már megtanult szabályokat.
A vizsgabiztos egy úgynevezett vizsgaminősítő lapot fog a kezében a hátsó ülésen, és árgus szemekkel figyeli a tanuló hibáit, s jegyzi.
Nem kell, hogy beteljen a lap és sikertelen lehet a vizsga. Ezen kívül vannak olyan hibák, melyek önmagukban is okozhatják a vizsga félbeszakítását.
Tantervi és vizsgakövetelmények
A forgalmi vizsga sikertelenségét okozó hibákért kattintson ide.
De ha mindazon hibákat elkerüli, akkor igen SIKERÜLNI FOG.